Belangrijk

Oproep!

Beste huurder van Wonen Meerssen en lid van Huurdersvereniging Meerssen.

Reserveer alvast de datum in uw agenda voor de Algemene Ledenvergadering op maandag 29 april om 19:30 uur in gemeenschapshuis de Stip te Meerssen.

Agenda en meer informatie volgt later.

HUURDERSVERENIGING MEERSSEN IS DRINGEND OP ZOEK NAAR NIEUWE ENTHOUSIASTE BESTUURSLEDEN!

Wilt u ook meedenken en meepraten over de belangen van de huurders van Wonen Meerssen?

Dan is dit uw kans!

Huurdersvereniging Meerssen (HVM) is er voor álle huurders van woningcorporatie Wonen Meersen, dus ook voor u!

Als bestuur van de huurdersvereniging behartigen wij de belangen van onze leden, maar daarmee automatisch ook voor álle huurders van Wonen Meerssen.

Wij overleggen met Wonen Meerssen o.a.:

• over het onderhoud en service van de woningen
  • over de leefomgeving van de huurders en hun woningen
  • over de jaarlijkse wettelijke huurverhoging
  • op het gebied van verduurzaming van de woningen
  • op het gebied van renovatie, sloop en nieuwbouw.

Kortom, wij onderhandelen en adviseren over álles dat geregeld is in de Overlegwet en in het belang is van de huurders van Wonen Meerssen.

Het bestuur van Huurdersvereniging Meerssen overlegt minstens eenmaal per jaar met alle leden in de Algemene Ledenvergadering.

Het HVM­-bestuur vergadert minstens 6 tot 8 keer per jaar en overlegt met het Managementteam van Wonen Meerssen 4 tot 6 keer per jaar.

Ook is er jaarlijks minimaal 1 keer overleg met de Raad van Commissarissen van Wonen Meerssen.

Om uw kennis te vergroten is het mogelijk cursussen te volgen, die betrekking hebben op alles wat met huren in het algemeen te maken heeft.  De kosten hiervan zijn uiteraard voor HVM.

Voor uw inspanningen voor Huurdersvereniging Meerssen, ontvangt u maandelijks een vergoeding.

Bent u nieuwsgierig naar meer informatie over een bestuursfunctie, dan nodigen wij u uit om het contactformulier (Contact) op deze website in te vullen voor het maken van een afspraak.

U kunt voor meer informatie bellen met mevrouw Monique Soemers via: 043-8512230

Zelf energie besparen doe je zo!

Zelf “dubbel glas” maken

Dubbel glas, of HR++ glas maken een groot verschil, maar wat nou als je budget dat niet toelaat, of als je je raam niet kunt laten vervangen? Denk dan eens aan kozijnfolie (niet te verwarren met raamfolie). Kozijnfolie is gemakkelijk zelf aan te brengen en zorgt ervoor dat je voor weinig geld een soort dubbelglas maakt! Hoe? Dat leggen we hieronder voor u uit.

Alles over kozijnfolie

Wat is kozijnfolie?

Kozijnfolie is een goedkope en snelle manier om het isolerende effect van dubbelglas te creëren thuis. Omdat je de folie op het kozijn plakt ontstaat er een luchtlaag tussen de folie en het raam. Hierdoor gaat de isolatiewaarde van het glas omhoog. De luchtlaag tussen glas en folie is idealiter zo’n 1,5 cm dik. (Dit is belangrijk. Bij een dikte van minder dan 1 cm is de isolatiewaarde erg laag, bij een dikte van meer dan 2 cm staat de lucht niet meer stil.)

Kozijnfolie of raamfolie?

Het lijkt hetzelfde, maar er zijn een aantal grote verschillen tussen kozijnfolie en raamfolie. Hieronder alle voor- en nadelen op een rijtje:

• Kozijnfolie is snel terugverdient, raamfolie is duurder
  • Kozijnfolie kun je zelf aanbrengen, raamfolie moet je door een vakman laten aanbrengen
  • Kozijnfolie heeft ook effect bij dubbelglas, raamfolie heeft dit niet
  • Kozijnfolie gaat maar een paar jaar mee, raamfolie kun je langer laten zitten
  • Kozijnfolie kun je enkel schoonmaken met een doek, raamfolie kun je ‘echt’ poetsen
  • Kozijnfolie beschadigd vrij snel, raamfolie is minder kwetsbaar
  • Kozijnfolie is goed zichtbaar, raamfolie is bijna niet te zien
  • Kozijnfolie isoleert beter dan raamfolie
  • Kozijnfolie is een goede oplossing voor huizen met monumentenglas

Hoe breng je het aan?

Het aanbrengen van kozijnfolie is gemakkelijk en kun je op een druilerige zondagmiddag gewoon zelf doen.
Nodig:

• Dubbelzijdig plakband of tape
  • Een meetlat
  • Een schaar en stanleymes
  • Een Föhn
  • En natuurlijk; de kozijnfolie (+/- €2,50 per vierkante meter)

Stap 1. Maak je raam nog even goed schoon want dat kan straks niet meer als de folie ervoor zit!

Stap 2. Maak je kozijn goed schoon zodat de tape straks beter blijft zitten.

Stap 3. Plak de dubbelzijdige tape op het kozijn, helemaal rondom. Ideaal voor goede isolatie is een afstand van 1,5 cm tussen het raam en de plak waar je folie straks komt te zitten.

Stap 4. Meet je raam op met de meetlat en knip de folie ruim op maat. Let op; het is verstandig zo’n 5cm per kant extra te rekenen!

Stap 5. Haal de beschermlaag van de tape en plak de folie vast. Begin bij de bovenkant met plakken. Dit hoeft niet super strak, want voor het strak spannen gebruik je straks de föhn. (Te los zorgt er echter voor dat je lang moet föhnen.)

Stap 6. Föhn de zelf krimpende folie. Je zult zien dat door de warme lucht alle rimpels verdwijnen en de folie netjes strak komt te staan. Zo zie je bijna niet dat er folie voor het glas zit!

Stap 7. Snij met een mesje alle randjes langs de zelfklevende tape weg.

Kozijnfolie is verkrijgbaar bij alle bekende bouwmarkten.

Functiewisseling algemeen bestuur HVM

Per 12 juni 2023                 Voorheen:

Mevrouw Monique Soemers                      voorzitter                          vicevoorzitter

De heer Jan Cabo                                          penningmeester              voorzitter

De heer Leon Vermeeren                            secretaris                           secretaris

De heer Loe DeJong                                      bestuurslid                        penningmeester

Mevrouw José Jacobs                                  bestuurslid                        bestuurslid

Mevrouw Lenie de Vries                              bestuurslid                        bestuurslid

Wonen Meerssen sluit aan bij Thuis in Limburg                                                                                                             Bron: TIL

16-01-2023

Per 26 januari sluit Wonen Meerssen zich aan bij Thuis in Limburg. Dit betekent dat Wonen Meerssen haar woningen voortaan via de website van Thuis in Limburg zal aanbieden. Ook worden de woningzoekenden die bij Wonen Meerssen staan ingeschreven overgenomen naar Thuis in Limburg.

Op 26 januari 2023 krijgen alle woningzoekenden van Wonen Meerssen bericht van Thuis in Limburg over het overzetten van de gegevens.

Was u nog niet ingeschreven bij Thuis In Limburg? Dan vragen we u de inschrijving te activeren. U controleert uw gegevens en vult deze waar nodig aan. Vervolgens kunt u aan de slag op Thuis in Limburg. De inschrijftijd die u tot nu toe bij Wonen Meerssen heeft opgebouwd blijft uiteraard ongewijzigd.

Staat u zowel bij Wonen Meerssen als bij Thuis in Limburg ingeschreven? Op 26 januari krijgt u bericht dat uw inschrijving is overgenomen door Thuis in Limburg en dat hierdoor uw inschrijfdatum kan zijn aangepast.

Heeft u vragen?

Neem gerust contact met ons op via info@thuisinlimburg.nl, of met het Wonen Meerssen via info@wonenmeerssen.nl of op 043 366 47 77.